1.Kartınızın kaybolduğunu veya çalındığını fark ettiğinizde Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp
yenilenmesini talep ediniz.
- Adınıza yapılabilecek sahte başvuruların önüne geçebilmek için; kredi kartlarınızla beraber nüfus cüzdanı, ehliyet,
pasaport gibi belgeleriniz de çalındı ya da kaybolduysa mutlaka durumu polis ve savcılığa bildirip tutanak
tutturmalısınız.
2.Kartınızın ATM'de alıkonulması veya sıkışması durumunda ŞİFRENİZİ kimseyle paylaşmayınız ve hemen Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi 444
0 333'ü arayınız.
- Kartınız mesai saatleri içinde bankamıza ait bir şubenin ATM'sinde alıkonulduysa ilgili şubeden kartınızı hemen
teslim almalısınız. Kartınızın alıkonulduğu ATM şube ATM'si değilse veya şube ATM'sinde mesai saatleri dışında
alıkonulduysa, hemen Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep etmelisiniz.
- Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanmalı, böyle bir durumda telefon
numarasını mutlaka kendiniz çevirmelisiniz.
- ATM ekranında özellikle şifre girişi istenen ekranın belirmediği durumlarda şifrenizi tuşlamamalısınız. Şüpheli
bir durumla karşılaşmanız halinde derhal Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü aramalısınız.
- Yardım bahanesiyle yanınıza gelerek tavsiyelerde bulunan kişilere karşı dikkatli olmalı, şifrenizin bu kişilerce
öğrenilmesini engellemelisiniz. (Bu kişilerin, ATM'ye tekrar şifrenizi girmeniz durumunda kartınızın geri
verileceği ya da iptal edileceği gibi tavsiyelerine kesinlikle uymamalısınız.)
3.Şifre Bilgilerinizi koruyunuz.
- Şifrenizi, doğum tarihiniz, nüfus cüzdanı numaranız,1234 gibi ardışık sayılar ya da desteklediğiniz takımın kuruluş
yılı gibi kolay tahmin edilebilir bilgilerden seçmemelisiniz.
- Şifre, kişiye özel bir bilgidir, banka çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşmamalısınız.
- Şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalı, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.
- Şifrenizi unutmanız halinde Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak yeni şifre almalısınız.
- POS ya da ATM^'lerden şifre girişi yaparken şifrenizi kimseye göstermeden girmelisiniz.
4.Güvenli kart kullanımı için dikkat edilmesi gereken hususlar:
- Kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodunu, American Express kartlar için ayrıca kartın ön yüzündeki 4 haneli
kodu, kartınızın son kullanma tarihini ve şifre bilgilerinizi kimseyle paylaşmamalı, şifrenizi kartın üzerinde
veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalısınız, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.
- Kartınızı sizin dışınızda kimsenin kullanmasına izin vermemelisiniz.
- Kartınızı kullanırken satıcıların yaptığı işleme dikkat etmelisiniz; kartınızı işlem yapılmak üzere satıcıya
verdiğinizde kart numaranızın not edilmediğinden ya da POS cihazı dışında bir cihazdan geçirilmediğinden
emin olmalısınız.
- Kredi/banka kartınızla POS makinelerinde ödeme yaptıktan sonra kartınızı geri aldığınızdan emin olmalısınız.
- Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde işyerinin düzenlediği satış belgesini inceleyerek üzerinde yer alan bilgilerin
(alışveriş tarihi - kart sahibi - alışveriş tutarı) doğruluğunu kontrol etmelisiniz.
- Dağıtım firmaları ile teslim edilen kartın ardından kendisini kurye olarak tanıtan kişiye her ne gerekçeyle olursa
olsun aldığınız kartı geri vermemelisiniz.
- İnternet kafe gibi halka açık ve kalabalık yerlerde bulunan bilgisayarlarda, internet aracılığıyla alışveriş
yapmanız durumunda kredi kartı bilgilerinizin güvenliği açısından çok dikkatli olmalısınız.
- Kredi kartı numaranızın başkalarının eline geçmesini önlemelisiniz; kart numaranızın bulunabileceği ekstre, ATM
fişi, satış belgesi (slip) gibi belgeleri güvenli bir yerde muhafaza etmeli, ihtiyacınız kalmadığında mutlaka
üzerindeki numaraları okunamayacak hale gelecek şekilde imha etmelisiniz. Sadece buruşturup çöpe atacağınız
bir belge kötü niyetli kişilerce elde edilerek kullanılabilir.
5.Telefonla aranılarak kartınızın son kullanma tarihi,arka yüzündeki güvenlik numarasıve şifreniz gibi bilgiler isteniyorsa,
KESİNLİKLE PAYLAŞMAYINIZ.
- Bankalar, müşterilerini telefon ile arayarak ya da başka kanallardan ulaşarak kartın son kullanma tarihi, arka yüzündeki güvenlik numarası, şifre gibi kişiye özel bilgilerinizi talep etmezler, bankadan
aradığını söyleyerek bilgi talebinde bulunan kişilere itibar etmemeli, bilgilerinizi bu kişilerle paylaşmamalısınız.
- İnternet üzerinden yapılan işlemlerin güvenliğini sağlamak üzere telefonunuza gönderilen 3D Secure işlem doğrulama
şifrenizi kimse ile paylaşmamalısınız. 3D Secure işlem şifresi sadece işlem anında ekranda açılan 3D Secure
işlem penceresine girilmelidir.
- 3D Secure işlem doğrulama mesajı, kartınızın kullanıldığı işyeri bilgisi ve tutar bilgisini de içermektedir.
Bu bilgileri mutlaka kontrol etmelisiniz.