Mikrofon
Şimdi konuşun..

Kart Şifresi Almak İçin

Kartınız güvenliğiniz nedeni ile kullanıma kapalı gönderilmiştir. Kartınızı teslim aldığınıza dair bilgi kuryeden tarafımıza iletildiğinde kartınız otomatik olarak kullanıma açılacaktır. Kartınızı hemen kullanıma açmak için;

  • Kart numaranız değiştiyse veya şifreniz belirlenmemişse; kartınıza şifre almanız gerekmektedir. Şifrenizi BonusFlaş, Garanti BBVA Mobil, Garanti BBVA ATM, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı kanallarından, SMS göndererek veya 444 0 333 / 0850 222 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi’ni arayarak alabilirsiniz. Detaylı bilgi için; https://www.bonus.com.tr/kredi-karti-sifre-alma . Belirlenen şifreniz ilk alışveriş işleminde kartınıza yüklenecektir.
  • Eğer bankamızdan başka bir kredi kartınız varsa, kartınızın şifresinin mevcut kartlarınızdan hangisinin şifresi ile eşitlendiğini limit bilgilerinizin olduğu bölümün altında görebilirsiniz.
  • BonusFlaş'tan "Yeni Kart Şifresi Al" butonuna basarak alabilirsiniz. Belirlenen şifreniz ilk alışveriş işleminde kartınıza yüklenecektir.
  • Kartınız aynı numara ile yenilendiyse mevcut şifreniz geçerlidir. Bu durumlarda ilk şifreli alışverişinizde kartınız kullanıma açılacaktır.
  • Kartınız ile şifreniz olmadan işlem yapamazsınız.
  • Kartınızla alışveriş yaparken, şifrenizin girişini onaylamadan önce bilgileri kontrol ediniz.
  • Kart şifrenizi sizin için hatırlaması kolay, üçüncü kişiler için tahmin edilmesi zor rakamlardan seçiniz.
  • Rastgele seçilmiş rakam kombinasyonları, tahmin edilmesi en zor, dolayısıyla en iyi şifre seçenekleridir
  • Kartınızı ve şifre bilgilerini güvenli bir şekilde koruyunuz ve bu bilgilerin başkaları tarafından kullanılmasına engel olacak önlemleri alınız. Şifrenizi kimseye söylemeyiniz. Şifrenizi hiçbir yere, özellikle kartınızın üzerine yazmayınız. Şifrenizi girerken eliniz ve vücudunuzla gizleyiniz.
  • Kartınız yenilendiyse eski şifreniz geçerlidir. Kayıp/Çalıntı nedeniyle kart yenilemelerinde şifrenizi değiştirmelisiniz.

3D Güvenlik Sistemi

3 Boyutlu Güvenlik Sistemi, internetten güvenli alışveriş yapmanızı sağlayan bir sistemdir. Visa ve MasterCard tarafından geliştirilen bu sistem internette güvenli alışveriş yaparak kartınızı sadece sizin kullanabilmeniz için ilave güvenlik sunmaktadır. Sistemin Visa kredi kartı kullanımı için hazırlanan uygulamasına "Verified by Visa", MasterCard kredi kartı kullanımı için hazırlanan uygulamasına ise "SecureCode" isimleri verilmektedir.

3 Boyutlu Güvenlik Sistemi ile internet alışverişi sırasında; müşteri, banka ve işyeri arasındaki bilgi akışı özel şifre ile sağlanır. Bu sistemi entegre eden işyerlerinden alışveriş yapan kart hamilleri işlem sırasında bankanın güvenli ortamında 3D Secure şifresini girerek alışveriş yapmaktadır.

Alışveriş esnasında cep telefonunuza gelen tek kullanımlık Akıllı SMS ile alışverişinizi güvenle tamamlayabilirsiniz.

Güvenliğiniz İçin

1.Kartınızın kaybolduğunu veya çalındığını fark ettiğinizde Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep ediniz.

  • Adınıza yapılabilecek sahte başvuruların önüne geçebilmek için; kredi kartlarınızla beraber nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi belgeleriniz de çalındı ya da kaybolduysa mutlaka durumu polis ve savcılığa bildirip tutanak tutturmalısınız.

2.Kartınızın ATM'de alıkonulması veya sıkışması durumunda ŞİFRENİZİ kimseyle paylaşmayınız ve hemen Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi 444 0 333'ü arayınız.

  • Kartınız mesai saatleri içinde bankamıza ait bir şubenin ATM'sinde alıkonulduysa ilgili şubeden kartınızı hemen teslim almalısınız. Kartınızın alıkonulduğu ATM şube ATM'si değilse veya şube ATM'sinde mesai saatleri dışında alıkonulduysa, hemen Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep etmelisiniz.
  • Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanmalı, böyle bir durumda telefon numarasını mutlaka kendiniz çevirmelisiniz.
  • ATM ekranında özellikle şifre girişi istenen ekranın belirmediği durumlarda şifrenizi tuşlamamalısınız. Şüpheli bir durumla karşılaşmanız halinde derhal Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü aramalısınız.
  • Yardım bahanesiyle yanınıza gelerek tavsiyelerde bulunan kişilere karşı dikkatli olmalı, şifrenizin bu kişilerce öğrenilmesini engellemelisiniz. (Bu kişilerin, ATM'ye tekrar şifrenizi girmeniz durumunda kartınızın geri verileceği ya da iptal edileceği gibi tavsiyelerine kesinlikle uymamalısınız.)

3.Şifre Bilgilerinizi koruyunuz.

  • Şifrenizi, doğum tarihiniz, nüfus cüzdanı numaranız,1234 gibi ardışık sayılar ya da desteklediğiniz takımın kuruluş yılı gibi kolay tahmin edilebilir bilgilerden seçmemelisiniz.
  • Şifre, kişiye özel bir bilgidir, banka çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşmamalısınız.
  • Şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalı, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.
  • Şifrenizi unutmanız halinde Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak yeni şifre almalısınız.
  • POS ya da ATM^'lerden şifre girişi yaparken şifrenizi kimseye göstermeden girmelisiniz.

4.Güvenli kart kullanımı için dikkat edilmesi gereken hususlar:

  • Kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodunu, American Express kartlar için ayrıca kartın ön yüzündeki 4 haneli kodu, kartınızın son kullanma tarihini ve şifre bilgilerinizi kimseyle paylaşmamalı, şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalısınız, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.
  • Kartınızı sizin dışınızda kimsenin kullanmasına izin vermemelisiniz.
  • Kartınızı kullanırken satıcıların yaptığı işleme dikkat etmelisiniz; kartınızı işlem yapılmak üzere satıcıya verdiğinizde kart numaranızın not edilmediğinden ya da POS cihazı dışında bir cihazdan geçirilmediğinden emin olmalısınız.
  • Kredi/banka kartınızla POS makinelerinde ödeme yaptıktan sonra kartınızı geri aldığınızdan emin olmalısınız.
  • Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde işyerinin düzenlediği satış belgesini inceleyerek üzerinde yer alan bilgilerin (alışveriş tarihi - kart sahibi - alışveriş tutarı) doğruluğunu kontrol etmelisiniz.
  • Dağıtım firmaları ile teslim edilen kartın ardından kendisini kurye olarak tanıtan kişiye her ne gerekçeyle olursa olsun aldığınız kartı geri vermemelisiniz.
  • İnternet kafe gibi halka açık ve kalabalık yerlerde bulunan bilgisayarlarda, internet aracılığıyla alışveriş yapmanız durumunda kredi kartı bilgilerinizin güvenliği açısından çok dikkatli olmalısınız.
  • Kredi kartı numaranızın başkalarının eline geçmesini önlemelisiniz; kart numaranızın bulunabileceği ekstre, ATM fişi, satış belgesi (slip) gibi belgeleri güvenli bir yerde muhafaza etmeli, ihtiyacınız kalmadığında mutlaka üzerindeki numaraları okunamayacak hale gelecek şekilde imha etmelisiniz. Sadece buruşturup çöpe atacağınız bir belge kötü niyetli kişilerce elde edilerek kullanılabilir.

5.Telefonla aranılarak kartınızın son kullanma tarihi,arka yüzündeki güvenlik numarasıve şifreniz gibi bilgiler isteniyorsa, KESİNLİKLE PAYLAŞMAYINIZ.

  • Bankalar, müşterilerini telefon ile arayarak ya da başka kanallardan ulaşarak kartın son kullanma tarihi, arka yüzündeki güvenlik numarası, şifre gibi kişiye özel bilgilerinizi talep etmezler, bankadan aradığını söyleyerek bilgi talebinde bulunan kişilere itibar etmemeli, bilgilerinizi bu kişilerle paylaşmamalısınız.
  • İnternet üzerinden yapılan işlemlerin güvenliğini sağlamak üzere telefonunuza gönderilen 3D Secure işlem doğrulama şifrenizi kimse ile paylaşmamalısınız. 3D Secure işlem şifresi sadece işlem anında ekranda açılan 3D Secure işlem penceresine girilmelidir.
  • 3D Secure işlem doğrulama mesajı, kartınızın kullanıldığı işyeri bilgisi ve tutar bilgisini de içermektedir. Bu bilgileri mutlaka kontrol etmelisiniz.

Kredi Kartı İşlem İtirazı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Harcama itiraz süreci hakkında bilgi almak ve harcama itiraz formunu doldurmak için lütfen tıklayınız.

Başvuruda Bulunmak İsteyenler İçin

Kredi kartı başvurusu işlemi için ilgili sayfamızı ziyaret edebilir, fırsatlar dolu Bonus ailesinin üyesi olabilirsiniz.

Back to Top